ΕΥΡΩΠΗ ΜΑΝΤΕΨΕ,ΕΙΜΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΛΟΥΣΙΑ#1

(Προσθήκη 4.3.2015.Μέσα από αυτό το άρθρο γεννήθηκε η σελίδα στο facebook "Το Κίνημα των Πλουσίων Ελλήνων" για να γράφουμε όλοι ότι μικρό και καθημερινό μας κάνει να αισθανόμαστε πλούσιοι!Ελάτε κι εσείς.Οι Bloggers εδώ)


Επειδή μ’ έπιασε το πατριωτικό μου σήμερα ξαφνικά,θα κάνω άλλο ένα post τώρα που όλοι κοιμούνται.
Λέω για τους επόμενους 2 μήνες ν' ανεβάζουμε όλοι γιατί αισθανόμαστε πλούσιοι και να γίνει χαμός!


Ευρώπη μάντεψε,είμαι ακόμα Πλούσια:






Ο Φεβρουάριος δεν έφυγε ακόμα και…




Το πρωί έφαγα πρωινό μαζί με την οικογενειούλα μου...





κι έπειτα ήπια τον καφέ μου κάτω από τις ανθισμένες αμυγδαλιές που μοσχοβολούσαν.














Μετά οι 2 μεγάλοι άντρες μου έφυγαν με τα ποδήλατα προς αναζήτηση τροφής,(πήγαν να πάρουν αυγά και πατάτες) και,ενώ το μωρό κοιμόταν,ψιλοκαθάρισα το μποστάνι μου απ' τα ζιζάνια κι απ’ τα παλιοσαλίγκαρα που μου τρώνε τα μαρούλια και το σπανάκι. (Το γεγονός ότι λυπάμαι να τα σκοτώσω και πετάω μερικά στο διπλανό οικόπεδο που έχουν μόνο γκαζόν και όχι ζαρζαβατικά με κάνει ανθρωπίστρια  ή απαίσια γειτόνισσα;) 














Εκοψα σαλάτα για το μεσημεριανό μας




κι έφτιαξα σως με Συκόμελο και Πετιμέζι απ' τον τόπο μου.










Εβγαλα νέα παραγωγή compost,
(Με την ευρεία έννοια,ο άντρας μου το έκανε...βλ. Στρατηγός)
















Απίστευτο πόσο υπέροχο χώμα βγαίνει από φλούδες και χόρτα.Μυρίζει σα δάσος.

(Να το πάω ένα βήμα παραπέρα λόγω του οίστρου σήμερα και να πω ότι και η χώρα μπορεί απ' τα σκουπίδια να βγάλει μεγάλο πλούτο;)


















Ο γιος μου μου έκοψε λουλουδάκια.
Μέτρησα μάλιστα και τα φύλλα της μαργαρίτας και "Μ' αγαπά"!



















Για να σας τιμήσω μάλιστα δανείστηκα μια γεύση
από την κατά τ’ άλλα φτωχή κουζίνα σας και μαγείρεψα
αυγά με Bratkartoffeln,μόνο που τα έφαγα στον κήπο!
Σήμερα να θυμίσω είναι
                         28 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ.












A!
Και αύριο θα φορέσω το Μαρτάκι 
που μου έφτιαξε η μαμά μου,
γιατί ο ήλιος θ’ αρχίσει και πάλι σύντομα να καίει!










Και να σκεφτεί κανείς ότι όλο αυτό τον πλούτο και την ευφορία(όχι εφορία!),τα βιώνω λόγω της κρίσης...Διαφορετικά δε θα είχα πάρει ποτέ την απόφαση να φύγω απ' το ενοικιαζόμενο διαμέρισμα και να μετακομίσω στο εξοχικό."Μα πώς να πάω να μείνω εκεί που δεν έχει ούτε κεντρική θέρμανση...?".Οταν όμως φθάνει η ώρα που ούτε στο διαμέρισμα τολμάς να αγγίξεις το διακόπτη του καλοριφέρ,βλέπεις τα πράγματα αλλιώς!Κάνεις το πρώτο γενναίο βήμα,ξεφεύγεις από την άσφαλτο και ανακαλύπτεις ένα νέο υπέροχο μονοπάτι.Χωμάτινο!Με θυμάρι,ραδίκια,μολόχα και σπαράγγια...




Αυτά!






Νέες Αναρτήσεις από άλλες bloggers που ακολούθησαν και δημοσιοποιήθηκαν στη σελίδα του "Κινήματος" στο Facebook:


ΠΑΙΞ' ΤΟ ΑΛΛΙΩΣ: Ηλικιακά Ξεπερασμένα Παιχνίδια

Τώρα που αρχίσαμε κι επανεμφανίζουμε τα μωρουδιακά παιχνίδια του μεγάλου από την αποθήκη, έχουμε τρεις διαφορετικές αντιδράσεις στο σπίτι:
  1. Ο άντρας μου κι εγώ θέλουμε να χτυπήσουμε το κεφάλι μας στον τοίχο,γιατί στο σπίτι γίνεται του παιχνιδιού το κάγκελο.(Άδειασε βέβαια επιτέλους η αποθήκη...)
  2. Ο μεγάλος είναι ενθουσιασμένος και παίζει διαρκώς με αυτά,σπρώχνοντας διακριτικά τον μικρό παραπέρα
  3. Ο μικρός αδιαφορεί παντελώς,τα προσπερνάει με στρατηγικές κινήσεις ακριβείας σαν αίλουρος κι εξακολουθεί να προσπαθεί να γλύψει τις παντόφλες μου,με επιπρόσθετους στόχους τώρα που μπουσουλάει καλύτερα, να φάει τα καλώδια και να δει αν οι διαφορετικές αποχρώσεις lego σημαίνει ότι έχουν και διαφορετική γεύση.
Πέρα απ' τον χαμό,η αλήθεια είναι ότι έχει πλάκα να παίζω πάλι με το Λοχαγό, παιχνίδια που παίζαμε 5 χρόνια πριν.Προσπαθώ μάλιστα να προσαρμόσω όσα παιχνίδια μπορώ στη δική του ηλικία,έτσι ώστε το παιχνίδι να έχει και κάποιο ενδιαφέρον.

Επειδή όλοι πάνω κάτω τα ίδια παιχνίδια έχουμε,καθώς κατεβάζω τέτοιες ιδέες,θα τις μοιράζομαι μαζί σου.Ακόμα κι αν δεν έχει το ίδιο παιχνίδι,μπορεί να εμπνευστείς. Ακόμα και τα παιδιά που δεν έχουν μικρότερα αδέλφια,δίγουρα έχουν στο δωμάτιό τους παιχνίδια που είναι ηλικιακά ξεπερασμένα.Σκέψου μια νέα χρήση γι' αυτά.

Σήμερα έχω δύο παραδείγματα:

1.ΓΡΑΝΑΖΙΑ

Από τ΄αγαπημένα μου!Είμαι ενθουσιασμένη που το ξαναβλέπω.Τα εναλλακτικά παιχνίδια που παίζω τώρα μαζί του,είχα προσπαθήσει και όταν ήταν μικρός να τα παίξουμε,αλλά δεν του είχα προξενήσει το ενδιαφέρον.


  • Σ' αυτό το παιχνίδι,ένα μεγάλο γρανάζι κινεί τα υπόλοιπα.Αυτό που κάνω είναι να του δείξω ένα γρανάζι και να τον ρωτήσω με ποια φορά θα γυρίσει.Πριν προλάβω να του το εξηγήσω,με εντυπωσίασε ότι παρατήρησε μόνος του,πως 2 διπλανά κινούνται με αντίθετη φορά.Ετσι ξεκινώντας από αυτό που δίνει κίνηση και ξέρουμε τη φορά του,ακολουθεί την πορεία και μου λέει προς τα που θα γυρίσει αυτό που του υπέδειξα.Μετά πατάμε το κουμπί και βλέπουμε αν το πέτυχε.




  • Μια παραλλαγή είναι,αφαιρώ ένα ή δύο γρανάζια και τον ρωτάω ποια θα κουνηθούν τώρα.


  • Τέλος τοποθετώ ένα γρανάζι και τον ρωτάω ποιος είναι ο μικρότερος αριθμός γραναζιών που χρειάζεται για να κινηθεί.Επειδή δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία και γρήγορα παρατηρήσαμε ότι κινούνται με 2 ή 1 γρανάζια, αρχίσαμε να μετράμε πόσα θα κινηθούν με 2 και πόσα με 1.

Δεν είναι κανένα ιδιαίτερα φιλοσοφημένο παιχνίδι,αλλά τον κάνει να αισθάνεται μεγάλος και γι' αυτό του αρέσει πολύ




2. ΠΥΡΓΟΣ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ


Αυτό απλούστατα του ζήτησα να το φτιάξει με κλειστά τα μάτια.Στην αρχή,επειδή του φάνηκε δύσκολο,του τα έδινα ανά 2 και έπρεπε να διαλέξει πιο μπαίνει πρώτο και πιο μετά.Δεν είμαι πολύ σίγουρη ότι κρατάει τα μάτια του εντελώς κλειστά,είναι πολύ δύσκολο για τα μικρά να τα κρατήσουν οικιοθελώς,πόσο μάλλον όταν προσπαθούν να κάνουν κάτι,αλλά ακόμα και αυτό είναι μια εξάσκηση.

Ομοίως

3. ΑΠΛΑ ΠΑΖΛ














Μπορούμε να ζητήσουμε απ' το παιδί να τα φτιάξει ανάποδα.

ΛΟΥΤΡΙΝΑ ΣΕ ΔΡΑΣΗ,ενώ εσύ έλειπες...




Η ιδέα μου ήρθε από μια φίλη στην Αυστραλία,που είχαν αφήσει το λούτρινό τους ένα βράδυ για πυτζάμα πάρτυ στην τοπική βιβλιοθήκη και την άλλη μέρα τα παιδιά είδαν φωτογραφίες για το πως τα πέρασαν το βράδυ τ' αρκουδάκια.

Το είχα κάνει απλά για να κάνω τον γιο μου να γελάσει.Τα έχασα πραγματικά που ένα μεγάλο κομμάτι του το πίστεψε!Δεν το περίμενα,γιατί γενικά έχει πολύ ώριμη σκέψη.Ακόμα και σήμερα,ενώ δείχνει ένα σκεπτικισμό,το βλέπεις ότι δεν το αναλύει πολύ,γιατί θέλει να είναι αλήθεια.(Κάτι σαν τον Αγιο Βασίλη,στα μεγαλύτερα παιδιά.)

Τα παιδιά αγαπάνε τόσο πολύ τους χνουδωτούς τους φίλους,που γι αυτά έχουν στ' αλήθεια δική τους οντότητα.


ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΛΟΙΠΟΝ ΕΝΩ ΕΛΕΙΠΕ;


Μια φορά πέρυσι,που ο Λοχαγός είχε κοιμηθεί για 3 βράδια στη γιαγιά του,τα "τεντάκια" του βαρέθηκαν μόνα τους και άρχισαν τις αταξίες!Ευτυχώς πρόλαβα και τα φωτογράφισα,γιατί αλλιώς θα του τα έλεγα και δε θα με πίστευε...




Στην αρχή ήταν ήσυχα και απλά παίζανε στο κρεβάτι με τ' αυτοκινητάκια...







Οταν έφυγα για το σούπερ μάρκετ,
τα άφησα να παίζουν κρυφτό.















Οταν γύρισα όμως βρήκα ένα χαμό!Είχαν βγει στον κήπο και...





...κρεμιόντουσαν απ' τα δέντρα,







 




...είχαν πάρει τις πετσέτες,





...τα γυαλιά θαλάσσης,

  ...τη λεκάνη του μωρού, 

                 








...τα μαγιώ και τα καπέλα




και λιαζόντουσαν!







Μετά καβαλούσαν τον τάρανδο...







     
  ...έκαναν τσουλήθρα     


                                                               
                                                         

και έπαιξαν με τον Πίππη.








Στο τέλος για να τα ηρεμήσω,τα μάζεψα στο κρεβάτι πάλι και τους διάβασα μια ιστορία.








Δοκιμάστε το,αξίζει.Ακόμα και αν δεν πιστέψουν ότι είναι αλήθεια,θα το ευχαριστηθούν!

Μυστική Επικοινωνία Κατασκόπων 1




Στο σχολείο του Λοχαγού,έχουν αυτό τον καιρό θέμα την Επικοινωνία.
Οι δασκάλες μας ζήτησαν,αν βρούμε κάποιο σχετικό άρθρο,να το πάμε να το δείξουν σε όλα τα παιδιά.Χτες έβλεπα ότι μίλησαν και για την επικοινωνία με κώδικες και μου ήρθε στο μυαλό το παιχνίδι που παίζαμε μικρά με τα μυστικά μηνύματα με το λεμόνι.
Ετσι φτιάξαμε ένα μυστικό κατασκοπικό μήνυμα (επέλεξε να γράψουμε «μυστική επικοινωνία» )που το πήρε σήμερα στο σχολείο να το αποκαλύψουν.

Υλικά

Λίγος χυμός λεμόνι
Μια μπατονέτα
Χαρτί
Κεράκι




Βουτάμε τη μπατονέτα στο χυμό και γράφουμε
το μήνυμά μας.Για να φανεί εύκολα,βουτάμε σε κάθε γράμμα.







Περιμένουμε να στεγνώσει.
(Αν είμαστε βιαζόμαστε το στεγνώνουμε με το
πιστολάκι,όπως έκανα και εγώ,αλλά όπως βλέπετε
μουτζουρώνεται)





Κρατάμε το χαρτί πάνω από τη φλόγα,κατά προτίμηση 
με το μήνυμα προς τα κάτω.
Προσοχή μην αρπάξει το χαρτί φωτιά!
Καλύτερα σε ελεγχόμενο περιβάλλον.









Μπορούμε ν' αφήσουμε το παιδί να ζωγραφίσει με τα δάχτυλά του και μετά ν΄αποκαλύψουμε το αριστούργημα.




ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΟ ΣΝΑΚ: Γεμιστά Μήλα στο Φούρνο




Κατά προτίμηση βιολογικά μήλα,γιατί κρατάμε τη φλούδα.
Προθερμαίνουμε στους 200C





Ανά μήλο χτυπάμε στο multi :

  • 2 αποξηραμένα φρούτα (π.χ.1 κουταλιά σταφίδες/δαμάσκηνα/βερίκοκα/σύκα)
  • 1 κουταλιά της σούπας σπόρια (ηλιόσπορους/κολοκυθόσπορους,/λιναρόσπορους)
  • μερικούς ξηρούς καρπούς (Ανάλογα με την ηλικία του παιδιού.Σε μικρά παιδιά αποφεύγουμε)
  • λίγο χυμό λεμόνι




Χαράζουμε γύρω γύρω τη φλούδα.








Ανοίγουμε μια τρύπα στα μήλα και αφαιρούμε τον πυρήνα.
Γεμίζουμε με το μείγμα.
Προαιρετικά βάζουμε και ένα κομματάκι βούτυρο να λιώσει από πάνω
Ψήνουμε για 20'-30'




Για μωρά,αφαιρούμε αν θέλουμε τη φλούδα και αλέθουμε.



ΠΡΩΙΝΟ ΞΥΠΝΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ (ιστορία 4 λέξεων)


Η ανάρτηση αυτή θα έπρεπε να γίνει αρχές Σεπτέμβρη,αλλά τότε δεν υπήρχε ακόμα το blog.Εκτός αυτού,ξέρω πως υπάρχουν γονείς που ακόμα παιδεύονται τα πρωινά. Ισως κάποιος βοηθηθεί από την ιδέα μου.

Λίγο πριν την αρχή της σχολικής χρονιάς, είχα προβληματιστεί πολύ για το πρωινό ξύπνημα και την ετοιμασία του μεγάλου για το σχολείο.Τ' αδελφάκια κοιμούνται στο ίδιο δωμάτιο και φοβόμουν ότι θα είχαμε δράματα.Την προηγούμενη χρονιά, τις περισσότερες μέρες,μας άκουγε όλη η γειτονιά μέχρι να ετοιμαστεί και να φύγει με τον πατέρα του και ξεκινούσαμε όλοι τη μέρα μας με πονοκέφαλο.
Είχα ψάξει και διαβάσει πολλά σχετικά άρθρα,τα οποία δε θεώρησα ότι μου έδιναν κάποια ουσιαστική λύση.Η θεωρία π.χ. του να ακούμε κάθε πρωί με την ίδια σειρά κάποια τραγούδια και να ξέρει το 4χρονο ότι όταν τελειώσει το τάδε τραγούδι θα πρέπει ήδη να έχει ντυθεί,βρίσκω ότι απέχει πολύ από την πράξη.Σκασίλα του μεγάλη και αν τελείωσε,εκείνο νυστάζει και θέλει να κοιμηθεί ή μην είμαι βιαστική,ψάχνει τον ασημί κάγκουρα με τις μαύρες ζάντες που βρίσκεται στον πάτο του μπαούλου με τ' αυτοκινητάκια.(Ομολογώ ότι δεν το δοκίμασα στην πράξη,αλλά μια μάνα μπορεί κάποιες φορές να φανταστεί πως θα εξελιχθεί μια ιστορία.)

Όταν λοιπόν δε βρίσκω έτοιμες λύσεις ξεκινάει το brainstorming και συνήθως κατεβάζω καλές ιδέες,που ταιριάζουν στη δική μας ιδιοσυγκρασία. 

Κατ' αρχάς να πω σε μαμάδες που δεν το έχουν αντιληφθεί ακόμα(εγώ άργησα),ότι καλύτερα να ξυπνήσετε το παιδί ένα τέταρτο νωρίτερα και να του δώσετε χρόνο να κινηθεί με τους δικούς του ρυθμούς,παρά να το αφήσετε να κοιμηθεί λίγο παραπάνω και μετά να το έχετε στην τσίτα.Παλιά τον ξύπναγα μια ώρα πριν την ώρα αναχώρησης.Τελικά ένα έξτρα τέταρτο φέτος έκανε τη διαφορά. Στην αρχή της χρονιάς τον ξύπναγα 7 παρά τέταρτο,για να φύγει στις 8 με 8:10.Πλέον που το πράγμα έχει ρολάρει, πολλές φορές σηκωνόμαστε και στις 7:15.

Η ιδέα που δούλεψε σε εμάς:


ΠΡΩΙΝΗ  ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΕΣΣΑΡΩΝ ΛΕΞΕΩΝ


  • Ξαπλώνεις και χουχουλιάζεις παρεούλα στο κρεβάτι του παιδιού (προσπαθείς να μη σε πάρει και σένα ξανά ο ύπνος...) και του ζητάς να σκεφτεί 4 τυχαίες λέξεις.Αυτό βοηθάει στο να ξυπνήσει και να ενεργοποιηθεί ο εγκέφαλος.(Τον πρώτο καιρό ο δικός μου δυσκολευόταν. Του έλεγα να κοιτάξει και να διαλέξει από πράγματα που βλέπει στο δωμάτιο.Δεν ξεκινούσα,αν δε μου είχε δώσει 4 λέξεις.3 είναι λίγες για την πλοκή,με 5 γίνεται πολύπλοκο)
  • Με αυτές τις 4 λέξεις πρέπει εσύ να φτιάξεις μια ιστορία.Αυτό βοηθάει στο να ανοίξει το μικρό τα μάτια και να κοιτάει όλο προσμονή μέσα στα δικά σου,καθώς διηγείσαι. (Επίσης βοηθάει στο να ενεργοποιηθεί και ο δικός σου εγκέφαλος!)Τις πρώτες μέρες μπορεί να σου φανεί και εσένα δύσκολο.Πραγματικά όμως λέγε ότι σου κατεβαίνει στο κεφάλι.Τα μικρά είναι πολύ εύκολοι ακροατές και γελάνε σχεδόν με τα πάντα.Εμείς στην πορεία αποκτήσαμε και σταθερούς χαρακτήρες στις ιστορίες μας,το Γιωργάκη και την αδελφή του Χριστίνα,που υπάρχουν σχεδόν σε όλες τις ιστορίες,ανεξάρτητα από τις 4 νέες λέξεις.
Οι ιστορίες δε χρειάζεται να είναι μεγάλες.Εμείς μέσα σε 5-10 λεπτά λέμε δύο.

Σίγουρα δεν ταιριάζει σε όλους αυτή η μέθοδος.Εμείς πάντως ξεκινάμε έτσι τη μέρα μας, αγκαλίτσα, με γέλια και με ένα ευδιάθετο παιδάκι που μετά είναι σε κατάσταση να λειτουργήσει μόνο του, ενώ εγώ ασχολούμαι με τον αδελφό του.

Αν έχεις κι εσύ κάποια ιδέα,μοιράσου τη μαζί μου. 

ΠΑΙΞ' ΤΟ ΑΛΛΙΩΣ: Μαγνητικός Πίνακας Ζωγραφικής


Για τα νηπιάκια που αρχίζουν να μαθαίνουν τα γράμματα.
Κάνε μια απλή ζωγραφιά,γράψε το πρώτο γράμμα της λέξης που απεικονίζει και δύο ακόμα τυχαία γράμματα και ζήτησε από το παιδάκι να κυκλώσει το σωστό γράμμα.

Για τα πιο προχωρημένα,γράφουμε τρεις φορές μια λέξη και τους ζητάμε να βρουν αυτή με τη σωστή ορθογραφία


Το νέο μας diy φωτιστικό οροφής!



Εχω να δηλώσω ότι ο Στρατηγός μας είναι και το πρώτο μαστόρι!




Γι' αυτό θα παραβλέψω το γεγονός ότι εδώ και ένα μήνα έψαχνα που έχει "βολέψει" τις ζεστές μου τις παντόφλες.(Το θέμα δεν είναι ότι τα βολεύει,αλλά ότι μετά σου λέει "Εγώ δεν πείραξα/ πέταξα τίποτα".Συμπεριλαμβανομένης μιας επιταγής 100 ευρώ από την Παρουσίαση,δώρο στο γάμο μας, που θα σάπισε σε κάποια χωματερή πριν από κάποια χρόνια.)
Θέλαμε ένα φωτιστικό οροφής και χαζεύαμε στο internet.Μας άρεσε η ιδέα με τις γυάλες και τότε θυμήθηκα το όμορφο τσιγκέλι πού είχε αγοράσει η μαμά μου και τόσο καιρό αναρωτιόμαστε πως να το αξιοποιήσουμε.
Το έβαψε,του πέρασε καλώδια και του έβαλε και ντίμερ που ζήτησα!







ΦΡΟΥΤΟΚΡΕΜΑ για μωρά και όχι μόνο...


Τι βαρετά φρούτα που έχει ο χειμώνας…Και αν έχεις και την δική μας παιδίατρο που σου λέει να μην δίνεις μπανάνα και ν’ αποφεύγεις πορτοκάλια και μανταρίνια(!) γιατί κάνουν φλέματα,δε μένεις και με πολλές επιλογές.Ευτυχώς ο δικός μου τρώει και ακτινίδιο,το οποίο εκτός από περισσότερη βιταμίνη C από τα πορτοκάλια,διάβασα πρόσφατα ότι έχει και πιο πολύ κάλιο από τη μπανάνα.

 Προσωπικά δεν το τηρώ ευλαβικά,γιατί δεν πιστεύω στις ακρότητες,αλλά για να το λέει σίγουρα κάποια βάση θα έχει.(Εχει και ειδικότητα ή κάτι τέτοιο στην ανοσολογία και είναι πολύ απόλυτη γι’ αυτή της τη θέση)
Τις προάλλες λοιπόν που ήταν άρρωστο το μωρό,είπα να τ’ αποφύγω για λίγες μέρες. Επειδή μου έχει πει ακόμα και τα φρούτα να τα δίνω καλύτερα βρασμένα,έψαξα ιδέες για κομπόστες.

Εχω να δηλώσω ότι τα μήλα και τα αχλάδια βρασμένα είναι πεντανόστιμα!Ειδικά με λίγη κανέλα από πάνω,είναι τέλεια και γι' απογευματινό,αντί για γλυκό.Επίσης μπορεί κανείς να προσθέσει αποξηραμένα φρούτα,τα οποία διατηρούν όλες τις θρεπτικές αξίες του νωπού.Προσοχή στα βερίκοκα.Προσωπικά δεν αγόρασα,γιατί είχα διαβάσει να προσέξω να μην περιέχουν θείο(το χρησιμοποιούν ως συντηρητικό αν κατάλαβα καλά) και δε βρήκα στο σούπερ μάρκετ χωρίς.Ενώ όλα τ’ άλλα της ίδιας εταιρίας ήταν σκέτα φρούτα,χωρίς πρόσθετα.

Σήμερα έφτιαξα 

ΜΗΛΟ ΜΕ ΑΠΟΞΗΡΑΜΕΝΟ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟ.

Για να μη χρειάζεται πολύ βράσιμο το μήλο,το χτυπάς μια γρήγορη στο multi (ή αλλιώς στον τρίφτη,ή ψιλοκόβεις με το χέρι) και το σκεπάζεις με λίγο κρύο νερό.Μαζί και το δαμάσκηνο.
Αφήνεις να πάρει βράση,χαμηλώνεις τη φωτιά και σιγοβράζεις για κανένα 10λεπτο.





Στραγγίζεις το νερό που περισσεύει σε ένα δοχείο και το δίνεις αυτούσιο ή αραιωμένο στο νερό του μωρού,κατά τη διάρκεια της μέρας.Ο δικός μου τρελαίνεται.







Μπορείς να το δώσεις έτσι ή αν το μωρό τρώει μόνο πολτοποιημένα,το περνάς πάλι από το multi.
Αν θέλεις να προσθέσεις μπανάνα,δεν τη βράζεις,την βάζεις μετά.
Επίσης αν θες βάζεις και λίγη κανέλα,που και δίνει γεύση και κάνει και καλό










Στον μεγάλο έβαλα και ένα μείγμα βρώμης με μέλι και σπόρους που έχω φτιάξει.
(Θα γράψω άμεσα τη συνταγή)











10 λεπτά αργότερα...
Blogging tips