ΠΑΙΞ' ΤΟ ΑΛΛΙΩΣ: Ηλικιακά Ξεπερασμένα Παιχνίδια

Τώρα που αρχίσαμε κι επανεμφανίζουμε τα μωρουδιακά παιχνίδια του μεγάλου από την αποθήκη, έχουμε τρεις διαφορετικές αντιδράσεις στο σπίτι:
  1. Ο άντρας μου κι εγώ θέλουμε να χτυπήσουμε το κεφάλι μας στον τοίχο,γιατί στο σπίτι γίνεται του παιχνιδιού το κάγκελο.(Άδειασε βέβαια επιτέλους η αποθήκη...)
  2. Ο μεγάλος είναι ενθουσιασμένος και παίζει διαρκώς με αυτά,σπρώχνοντας διακριτικά τον μικρό παραπέρα
  3. Ο μικρός αδιαφορεί παντελώς,τα προσπερνάει με στρατηγικές κινήσεις ακριβείας σαν αίλουρος κι εξακολουθεί να προσπαθεί να γλύψει τις παντόφλες μου,με επιπρόσθετους στόχους τώρα που μπουσουλάει καλύτερα, να φάει τα καλώδια και να δει αν οι διαφορετικές αποχρώσεις lego σημαίνει ότι έχουν και διαφορετική γεύση.
Πέρα απ' τον χαμό,η αλήθεια είναι ότι έχει πλάκα να παίζω πάλι με το Λοχαγό, παιχνίδια που παίζαμε 5 χρόνια πριν.Προσπαθώ μάλιστα να προσαρμόσω όσα παιχνίδια μπορώ στη δική του ηλικία,έτσι ώστε το παιχνίδι να έχει και κάποιο ενδιαφέρον.

Επειδή όλοι πάνω κάτω τα ίδια παιχνίδια έχουμε,καθώς κατεβάζω τέτοιες ιδέες,θα τις μοιράζομαι μαζί σου.Ακόμα κι αν δεν έχει το ίδιο παιχνίδι,μπορεί να εμπνευστείς. Ακόμα και τα παιδιά που δεν έχουν μικρότερα αδέλφια,δίγουρα έχουν στο δωμάτιό τους παιχνίδια που είναι ηλικιακά ξεπερασμένα.Σκέψου μια νέα χρήση γι' αυτά.

Σήμερα έχω δύο παραδείγματα:

1.ΓΡΑΝΑΖΙΑ

Από τ΄αγαπημένα μου!Είμαι ενθουσιασμένη που το ξαναβλέπω.Τα εναλλακτικά παιχνίδια που παίζω τώρα μαζί του,είχα προσπαθήσει και όταν ήταν μικρός να τα παίξουμε,αλλά δεν του είχα προξενήσει το ενδιαφέρον.


  • Σ' αυτό το παιχνίδι,ένα μεγάλο γρανάζι κινεί τα υπόλοιπα.Αυτό που κάνω είναι να του δείξω ένα γρανάζι και να τον ρωτήσω με ποια φορά θα γυρίσει.Πριν προλάβω να του το εξηγήσω,με εντυπωσίασε ότι παρατήρησε μόνος του,πως 2 διπλανά κινούνται με αντίθετη φορά.Ετσι ξεκινώντας από αυτό που δίνει κίνηση και ξέρουμε τη φορά του,ακολουθεί την πορεία και μου λέει προς τα που θα γυρίσει αυτό που του υπέδειξα.Μετά πατάμε το κουμπί και βλέπουμε αν το πέτυχε.




  • Μια παραλλαγή είναι,αφαιρώ ένα ή δύο γρανάζια και τον ρωτάω ποια θα κουνηθούν τώρα.


  • Τέλος τοποθετώ ένα γρανάζι και τον ρωτάω ποιος είναι ο μικρότερος αριθμός γραναζιών που χρειάζεται για να κινηθεί.Επειδή δεν υπάρχει μεγάλη ποικιλία και γρήγορα παρατηρήσαμε ότι κινούνται με 2 ή 1 γρανάζια, αρχίσαμε να μετράμε πόσα θα κινηθούν με 2 και πόσα με 1.

Δεν είναι κανένα ιδιαίτερα φιλοσοφημένο παιχνίδι,αλλά τον κάνει να αισθάνεται μεγάλος και γι' αυτό του αρέσει πολύ




2. ΠΥΡΓΟΣ ΔΑΧΤΥΛΙΔΙΩΝ


Αυτό απλούστατα του ζήτησα να το φτιάξει με κλειστά τα μάτια.Στην αρχή,επειδή του φάνηκε δύσκολο,του τα έδινα ανά 2 και έπρεπε να διαλέξει πιο μπαίνει πρώτο και πιο μετά.Δεν είμαι πολύ σίγουρη ότι κρατάει τα μάτια του εντελώς κλειστά,είναι πολύ δύσκολο για τα μικρά να τα κρατήσουν οικιοθελώς,πόσο μάλλον όταν προσπαθούν να κάνουν κάτι,αλλά ακόμα και αυτό είναι μια εξάσκηση.

Ομοίως

3. ΑΠΛΑ ΠΑΖΛ














Μπορούμε να ζητήσουμε απ' το παιδί να τα φτιάξει ανάποδα.

2 σχόλια:

  1. αυτο παιχνιδι με τα γραναζια ποιας εταιρειας ειναι; πολυ ωραιο, νομιζω οτι ο μικρος μου θα το τιμησει δεοντως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ELC.Το λατρεύω!Μας το είχε πάρει η νονά βέβαια πριν από 5 χρόνια,αλλά ίσως υπάρχει ακόμα.Και το imaginarium έχει ένα φοβερό με γρανάζια,αλλά για ηλικία γύρω στα 5-6 νομίζω.

      Διαγραφή

Έλαααα,δε θέλει πολύ click click!
Αν δεν μου γράψεις,πώς θα ξέρω ότι πέρασες από δω?!

Blogging tips